SLOVENSKA KATOLIŠKA CERKEV
SLOVENSKA KATOLIŠKA CERKEV
Rimsko
katoliška cerkev, ima kot strogo hierarhična in dobro organizirana
dvatisočletna združba, veliko bolj ambiciozne cilje in interese, kot ji
narekuje njeno versko poslanstvo.
Če pogledamo
v zgodovino njene slovenske izpostave, lahko ugotovimo, da je slovenska cerkev
nenehno posegala v politično in obče življenje vseh Slovencev, ne samo njenih
vernikov. Dejstvo je, da ni želela opravljati le svoje osnovne dejavnosti, kot
ji zapoveduje evangelij, ampak je stremela predvsem za čim večjim vplivom,
oblastjo, bogastvom in nadvlado nad drugimi.
Za
zadovoljevanje svojih ambicij si je poleg vernikov, ki so verovali njenim
dogmam, nenehno iskala politične zaveznike in podpornike, ki bi ji zagotavljali
moč in nadvlado nad drugimi. Tako ni bilo slučajno, da si je med drugo svetovno
vojno izbrala najmočnejše – fašistično in nacistično soldatesko, - čeprav so ti
načrtovali uničenje in preseljevanje slovenskega naroda iz njegove domovine
(ubogljivo tretjino bi ponemčili, odporniško tretjino pobili, preostale pa bi
izgnali proti vzhodu – v Srbijo). To pomeni, da je narod, kateremu je pripadala
in igrala vlogo njegovega dušnega pastirja, preprosto rečeno izdala!
Zveste so ji
bile tudi domobranske in belogardistične soldateske, ki so pri uničevanju lastnega
naroda ter pobijanju in izdajanju domoljubov, aktivno sodelovali z okupatorji.
V času bivše
države, ji oblast ni dovolila večjega vpliva, ki ga je uživala le pri svojih
najbolj zvestih vernikih, ni pa vere in cerkve preganjala. Kljub temu si je
slovenska cerkev tudi v času komunistične oblasti priborila kar nekaj
privilegijev.
Nič drugače
ni bilo v novi državi.
Po
osamosvojitvi se je okorajžila in takoj pričela pritiskati na novo oblast, ki
je bila na čelu s poslušnim kristjanom Peterletom zelo dojemljiva za njene
želje. Vrnjena ji je bila vsa nacionalizirana lastnina (zgradbe, gozdovi itd.),
tudi tista, ki jo je že enkrat v zgodovini prodala državi. Iztožila je tudi
mastno odškodnino, ker ni mogla tržiti svoje lastnine in gozdov v času prejšnje
države. Uspela je še z zahtevo, da ji še danes država sofinancira katoliške
šole in namenja socialne prispevke kleru. Država tudi financira njene medije, dobrodelno
krščansko organizacijo Karitas, obnovo cerkvenih nepremičnin, vojaške in druge
kurate, in še marsikaj…
Končno je uspela
izpolniti svojo veliko željo, ko sta decembra leta 2001 Slovenija in Vatikan
sklenila mednarodni bilateralni sporazum, s katerim so ji bili vsi ti
privilegiji dokončno zagotovljeni. Ratifikacija sporazuma je nato sledila leta
2004.
Toda tu se
cerkvena požrešnost ni končala.
Vseh njenih
zahtev do države in do nas vseh, ne bi našteval. Zato bom omenil le nekatere.
Veljavni
sporazum z Vatikanom ji ni bil dovolj. Že nekaj časa si prizadeva za sklenitev dodatnega
sporazuma slovenske države z Vatikanom. Z njim si seveda želi zagotoviti še
dodatne privilegije in koristi. Upogljiva Janševa vlada je na njen pritisk maja
2021 ustanovila Svet vlade RS za odprta vprašanja s Katoliško cerkvijo. Njegova
naloga je bila, da pripravi vladna izhodišča za pogajanja o novem sporazumu z
Vatikanom. Vanj so bili imenovani predstavniki katoliške cerkve, državo pa so zastopali
le cerkvi naklonjeni uslužbenci Ministrstva za zunanje zadeve. Kakšna bodo
izhodišča sveta za nadaljnja pogajanja v Vatikanom si lahko kar mislimo.
Visoki
predstavniki slovenskega klera tudi nenehno poudarjajo, da še zdaleč niso
zadovoljni z odnosom, ki ga ima država, pa tudi slovenska družba do njih. Zato
nas nenehno opominjajo, kaj vse bi še morali storiti za njih.
Nedavno, 15.
tega meseca, na dan vnebovzetja nam jih je na Brezjah ponovno napel ljubljanski
nadškof Zore. Po vzoru svojega predhodnika Rodeta, je pridigo zlorabil za
moralno politiziranje. Najprej se je lotil povojnih pobojev, ko je izpostavil
dostojanstvo človeškega telesa »ker ima človekovo telo neodtujljivo
dostojanstvo, tudi ko je mrtvo.« Nadaljeval je, da nas dogma o Marijinem
vnebovzetju uči, da »Pred Bogom ima vsako človeško telo svoje dostojanstvo.
To je pokazal na Mariji. Zato imajo tudi mrtvi v svetovni vojni to
dostojanstvo, četudi ga nihče ni opazil.« Pri tem nas je posvaril o nujnosti
dostojnega pokopa žrtev povojnih pobojev, ki ga po mnenju cerkve levičarska
Slovenija nikakor ne zmore, kljub moralni dolžnosti, ki jo ima do njih. Nujnost
dostojnega pokopa domobrancev, po zaslugi SDS, od nas sedaj zahteva še Evropski
parlament. Pri tem tako evropski poslanci kot tudi Zore, pozabijo omeniti, da
je prebil od cerkve in evropske desnice čaščeni Janša na oblasti kar 10 let!
Ali je pokopal mrtve domobrance? Ni! In zakaj? Ker ni želel zapraviti tega
moralno občutljivega argumenta proti političnim nasprotnikom na levici.
Nadškof Zore
pa se tu ni ustavil. Moral je izkoristiti priložnost, da nas še enkrat ošteje,
ker smo se na referendumu množično odločili, da želimo imeti pravico o prosti
izbiri pri morebitnem končanja svojega življenja. Kako smo spet grešili! Zore
nam je zato tokrat zažugal, »da se moramo globoko zamisliti nad smerjo, v
katero nas vodi del naše tako imenovane 'napredne in človekoljubne' družbe.
Zakon, ki so ga leporečno zavili v pomoč pri prostovoljnem končanju življenja,
je bil sprejet v parlamentu in s tem se je parlament oziroma del tega
zakonodajnega telesa odpovedal varovanju življenja in skrbi za najbolj ogrožene
ljudi med nami, kakor določa naša ustava, in postal zagovornik smrti. Namesto
da bi ljudi v potrebi in stiski objeli ter jim podarjali čas in bližino, jim
bomo dali vrv, da končajo življenje.« Halo, gospod nadškof!?
Dvaindvajsetega
avgusta pa so slovenski škofje izkoristili dan spomina na žrtve nasilja zaradi
vere, ko so nas ponovno strogo okarali zaradi naraščajoče kristjanofobije v
naši državi. Zgroženi so nad »sodobnim preganjanjem kristjanov, ki se ne
kaže le v sovražnem govoru, napadih na duhovnike in župnije, v vandalskem
uničevanju cerkva, kapelic, križev, v grožnjah duhovnikom in še v drugih naših
obsodbe vrednih dejanjih naperjenih proti krščanstvu.« Kristjanofobijo
prepoznavajo tudi v medijih, v katerih se pojavljajo članki, intervjuji,
kolumne in javne izjave, ki kritizirajo Cerkev in stališča njenih najvišjih
predstavnikov.
Ni pa za
cerkvene dušebrižnike prav nič narobe, če duhovniki in zagovorniki cerkvenih
dogem in stališč zmerjajo zagovornike splava in evtanazije »z morilci otrok,
s častilci kulture smrti, z zastrupljevalci ostarelih in hudo bolnih,« itd.
Zopet dvojna morala, kot smo jo pri Cerkvi navajeni!
Cerkev se
prav tako neprestano spreneveda in si zatiska oči pri obsodbi številnih spolnih
deliktov svojih pripadnikov v Sloveniji (kot tudi po svetu). Že precej časa je
minilo, ko je nadškof Anton Saje, predsednik Slovenske škofovske konference obljubil, da bo Cerkev ustanovila komisijo, ki
bo proučila vsa kriminalna dejanja njenih članov. Pa se do danes še ni zgodilo
nič. Tudi pater Rupnik se še vedno svobodno sprehaja med Koprom in Vatikanom.
»Spolni perverzneži«,
ki se skrivajo pod krilom matere Cerkve pa očitno nemoteno počnejo svoja
odvratna dejanja naprej. Prav te dni je policija odkrila škofjeloškega
kateheta, ki je hranil in na temnem internetu preprodajal posnetke spolne
zlorabe otrok, istočasno pa je poučeval verouk v vrtcih in osnovnih šolah.
Cerkev pa tudi tokrat, kot običajno, le molči.
Zaskrbljeni
državljan 1

Castorp 45, kako enostavno je biti objektiven, ko sprejmeš dejstvo, "da je ena plus ena dva". Nobenih skrivnosti, tudi tistih ne, ko je največja skrivnost, da skrivnosti ni. Ko to postane zgodovinska amnezija , licemerstvo, dvoličnost in umik pred resnim dotikom z realnostjo, se človek zazre vase in vpraša, kdo sem, v kaj naj verjamem. Žal, verodostojnih odgovorov nam nihče ne ponudi. Še najmanj tisti, ki se ponujajo kot "kooperanti".
OdgovoriIzbriši