SLOVENSKA RKC V ČASU KORONAVIRUSA
3.6.2020
Vsak
človek ima pravico, da si po svoji volji izbira v kaj verjame in v kaj
ne – ali je veren ali ne. Zato tudi dopuščam vsakomur, da si izbere svoje življenje in verovanje. Po prepričanju sem agnostik. Verjamem le v tisto, kar
zaznam s svojimi čutili. Ker sem dovolj življenjsko izkušen, tudi ne morem lahkoverno
sprejeti dogem, ki nas prepričujejo o obstoju nadnaravnih sil, ki so ustvarile
naš svet, nas in naše zavedanje, da obstajamo. Mednje sodi tudi teološka
razlaga življenja, torej prepričanje o bogu kot našemu stvarniku. V to dogmo bi
verjel le, če bi imel dokaz ali izkušnjo, ki bi mi jo potrjevala. Pa je še nimam.
Še manj me prepričajo tisti, ki se razglašajo,
da so posredniki med bogom in človekom. Od kod jim ta posredniška pravica? Kdo
jim jo je dal, so si jo kar sami vzeli? Kako so lahko nekaj več od nas
neposvečenih? Ne morem sprejeti dejstva, da razglašajo cerkev kot edinega
zveličavnega posrednika med verniki in bogom in vsiljujejo kler kot edinega pastirja,
ki lahko vodi svoje poslušne ovce. Cerkev že od rane mladosti uči svoje vernike,
da se morajo pri svojih ravnanjih držati desetih božjih zapovedi, sicer bodo po
smrti kaznovani in ne bodo deležni večnega raja. Pod predpostavko, da so navadni
ljudje tudi grešniki, imajo le-ti edino možnost, da grehe popravijo le, če se za
storjene grehe izpovejo cerkvi in ji tudi kaj finančno prispevajo. Potem jim bo
bog te grehe odpustil. Seveda tudi v to zgodbo, brez dokazov, ne morem verjeti.
Po drugi strani pa cerkev v praksi nenehno dokazuje, da je ustanova, ki deli
ljudi na dve kasti – neposvečeni verniki in posvečeni, ki lahko vodijo in
izkoriščajo prve. S svojim ravnanjem dokazuje tudi, da svojo nadvlado izkorišča
za privilegiran status v družbi, za obvladovanje vernikov in tudi drugače
mislečih, za politični vpliv in materialno bogatenje.
Rimskokatoliška cerkev se v Sloveniji tudi v praksi
vede skladno z zgoraj opisanim doseženim statusom v naši družbi. Enako se je
obnašala tudi med koronavirusno epidemijo. Ne glede na sklepe vlade in stroke
se je na svojo roko odločila, da kljub še veljavni prepovedi odpre cerkve in
prične z mašami za vernike. Odločila se je avtonomno, čeprav je še vedno
veljala stroga vladina prepoved obiskovanja in druženja v zaprtih prostorih.
Otroci niso smeli v šole, prepovedane so bile kulturne, športne in druge
prireditve v zaprtih prostorih, itd. Cerkev pa si je, kot že tolikokrat doslej,
svoj status razlagala po svoje in to po principu: od države si izbiram tisto,
kar mi odgovarja in prinaša korist, za tisto, kar pa mi ne odgovarja, velja kanonsko
pravo in navodila Vatikana. Zopet se je pokazalo, da se cerkev za tisto, kar ji
ne ugaja, razglasi eksteritorialno. Čeprav se cerkev ni držala strogih ukrepov
vlade, ki so se jih držali vsi drugi državljani, jo je ta vključila v
nadomestila za izpad dejavnosti v paketu pomoči.
Na vprašanje novinarjev, kako je to mogoče in
zakaj vlada ne ukrepa proti cerkveni odločitvi, je uradni govorec vlade Kacin izjavil,
da vlada ne bo ukrepala, ker je »cerkev
ločena od države!«. Kakšna izjava? Kako je to mogoče? Ali virus ljudi,
ki se nahajajo v cerkvi, ne ogroža? Ali je bilo cerkvi vseeno, da je s svojim
dejanjem ogrožala svoje vernike, pa tudi njihove družine in vse nas? Očitno ji
je bilo. Zdravje ljudi je zanjo očitno manj pomembno kot maše in denar od
evharističnih daritev.
Kaj pa vlada in policija? Kje so ovadbe
proti tistim, ki so neodgovorno odločili, da odprejo cerkve za vernike? Zakaj
tokrat Hojs ni ukazal svojim podrejenim, da popišejo škofe in župnike in jih
ovadijo za kršenje odloka vlade – kot je to nedavno nemudoma storil v primeru
protestnikov proti vladi? Zakaj zopet dvojna merila, minister Hojs?
Seveda odgovor poznamo!
PS. : Še na kratko o »glasnogovorcu« vlade Kacinu: Bili smo dvakrat presenečeni. Najprej,
ker ga je Janša, kljub številnim preteklim medsebojnim nesoglasjem in celo
obtožbam, postavil za predstavnika vlade za komunikacijo z mediji. Drugič pa
smo bili tisti, ki smo Kacina poznali v času vojne za Slovenijo, večkrat osupli
nad njegovimi tokratnimi izjavami »uživajte, dokler še lahko«, »ne bom
odgovarjal na hipotetična vprašanja«, »župani že vedo kako ukrepati, bolje od
medicinske stroke« itd. Očitno Jelku, tako kot vsem nam, zob časa ne prizanaša,
ko se pojavi pred kamero, ne deluje več tako iskrivo, kot smo bili vajeni.
Zaskrbljeni državljan 1
Komentarji
Objavite komentar