ABOLICIJA POLITIČNEGA VRHA

 

ABOLICIJA POLITIČNEGA VRHA

 

Čeprav smo se v zadnjem času kar navadili na neprestane napade oblasti na pravno državo in na človekove pravice v Sloveniji, pa je tokrat vladajoča koalicija s pomočjo svojih podrepnikov (beri: predsednika Slovenske nacionalne stranke) stopila še korak naprej. Predsednik nacionalne stranke, ki je bil že večkrat v kazenskih postopkih zaradi goljufij in nezakonitega prilaščanja premoženja, je po naročilu svojega šefa (Slovenskega pacienta, ki ga je v preteklosti reševal, sedaj se pa sam nahaja v takih postopkih) v parlamentarno proceduro vložil predlog sprememb kazenskega zakonika.


                                                       Vir: GV založba


Srž sprememb je v tem, da skrajšujejo zastaralne roke v kazenskih postopkih in se na ta način tožilcem otežuje oz. celo onemogoča učinkovit kazenski pregon gospodarskega kriminala, korupcije, zlorab položaja in drugih zapletenih oblik kriminala. Ob tem se jim postavlja tudi časovne omejitve in procesne ovire, da ja ne bi pravočasno uspeli sestaviti obtožnice proti osumljencem. Nekateri mediji so zato ta poskus vrlega Plemenitega poimenovali: »To je abolicija za ljudi s političnega vrha«, »Sporni predlog dopolnitve kazenskega zakonika: Vlada rešuje Janšo in Počivalška«, itd. 

Po novem kazenski pregon ne bi bil več dovoljen po poteku dveh let od izvedbe prvega preiskovalnega dejanja, ki ga opravijo policisti na podlagi odredbe preiskovalnega sodnika pred pričetkom kazenskega postopka. Predlog pa vsebuje tudi  določbo, da bi se dopolnitev zakona pričela uporabljati takoj, torej bi pričela veljati tudi za zastaranje pregona kaznivih dejanj, ki so bila izvršena še pred uveljavitvijo sprememb tega zakona, torej retrogradno. Dopolnila tako odpirajo pot predčasnemu zaključku oziroma zastaranju praktično vseh preiskav in kazenskih pregonov proti osumljencem v zahtevnejših postopkih gospodarskega kriminala, ki so še v teku.

To pomeni, da bi kot po tekočem traku med drugim padale preiskave oziroma sojenja v naslednjih zadevah:

– posli z zaščitno opremo iz prvega vala epidemije covida-19, kjer je prvoosumljeni predsednik stranke Konkretno Zdravko Počivalšek. Med osumljenci pa so še drugi, med njimi tudi sedanji predsednik vlade s pomočniki. Kriminalistične preiskave so se namreč pričele pred približno dvema letoma;

– afera Trenta, v kateri je tudi obtožen predsednik vlade, tožilstvo mu očita 110.000 EUR nezakonite premoženjske koristi;

– Teš 6, verjetno največje korupcijske zgodbe v zgodovini samostojne Slovenije. Leta 2018, šele šest let po prvih hišnih preiskavah, je namreč sodna preiskava postala pravnomočna. Sojenje se je zato začelo šele sredi preteklega leta. V njen naj bi imeli prste vmes tudi SDS in SD;

– ter številni drugi postopki, v katere so večinoma vpleteni premožni poslovneži, znani politiki in drugi vplivneži.

Vlada je seveda takoj zagrabila priložnost, podprla predlog sprememb zakona in ga po hitrem postopku poslala v parlament.

Tako so že pretekli teden poslanci koalicije na seji odbora za pravosodje, sicer le z minimalno večino 7:6 (ker so bili vsi poslanci opozicije proti) potrdili spremembe kazenskega zakonika in mu dali zeleno luč, da gre v sprejem na plenarno sejo parlamenta. Za dopolnilo so vojaki Slovenskega pacienta in podrepniki glasovali kljub temu, da so negativno mnenje med drugim podali zakonodajno-pravna služba državnega zbora, državni svet, ministrstvo za pravosodje, vrhovno državno tožilstvo, državnotožilski svet, sodni svet in odvetniška zbornica. Opozorili so tudi, da so dopolnila vložena v napačen zakon. Dopolnila se nanašajo na sam kazenski pregon, ki pa je procesni rok, le-te pa ureja zakon o kazenskem postopku.

Vlado tudi ta opozorila niso zmotila in dopolnilo je bilo sprejeto po skrajšanem postopku, sedaj bo prioritetno o njem odločal še državni zbor. Po vsej verjetnosti bo že na dnevnem redu ene od februarskih sej.

In kaj lahko zaključimo? Tik pred volitvami želi koalicija povoziti stroko ter reševati svoje voditelje tako, da bo zagotovila amnestijo storilcem kaznivih dejanj v najbolj zahtevnih zadevah gospodarskega kriminala.

Na srečo pa predlog Plemenitega izgublja podporo v Državnem zboru, še posebej zato, ker civilna družba v primeru, da bo zakon sprejet, napoveduje referendum. Poleg tega so včeraj zaskrbljenost izrazili tudi na evropskem javnem tožilstvu (saj ta sprememba vodi tudi v slabši nadzor porabe evropskih sredstev) in s svojimi skrbmi seznanili tudi evropsko komisijo.

No pa nam je vlada Slovenskega pacienta zopet napravila veliko škodo v Evropski uniji in ponovno dokazala, da se Slovenija vedno bolj pogreza med države, ki tvorijo »poden« v tej evropski skupnosti.

Zaskrbljeni državljan 1

 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

PIRC MUSAR vs GOLOB

POLITIČNI FENOMEN LOGAR

NEUSPELA POPULISTIČNO-DEMAGOŠKA TARČA