KAJ NAS ČAKA ?
KAJ NAS ČAKA ?
Tako vlada
Slovenskega pacienta kot sedanja sta pričeli svoj mandat v zelo težkih, tako
rekoč kriznih razmerah. Prva je pričela svojo vladavino ob izbruhu pandemije
novega korona virusa, sedanja pa se je bila prisiljena pričeti ukvarjati z
evropsko energetsko krizo, hitro naraščajočo draginjo in visoko inflacijo takoj
po prevzemu oblasti. Ker sta si vladi povsem različni, sta se tudi problemov
lotili vsaka na svoj način.
Ob
primerjavi prvih stotih dni delovanja obeh vlad, ne moremo mimo dejstva, da se
je prva na širjenje virusa v Slovenijo odzvala panično, z nezakonito represijo
in grožnjami prebivalstvu, policijsko uro in številnimi prepovedmi ter z mrzličnim
zapravljanjem sredstev za nakup pomanjkljive zdravstvene opreme, brez razpisov
in preko posrednikov (seveda zaradi provizij!). Tudi drugih vladajočih zadev se
je v svojem malo več kot dveletnem mandatu, lotevala na avtokratski in izključujoč
način.
Sedanja se
je lotila grožnje pomanjkanja energetskih virov in podivjane cenovne spirale z
vrsto dokaj premišljenih ukrepov, od katerih jih zaenkrat precej kar dobro
deluje. Z njimi je do nadaljnjega le nekoliko pomirila prebivalce, ki se bojijo
mrzle zime ter vrtoglave rasti cen in inflacije. Vlada tudi zagotavlja, da je
pripravila vse potrebno za obvladovanje morebitne ponovne virusne epidemije na
svoj način, v katerem bo imela glavno besedo stroka, ne pa predsednik vlade. Kljub
temu pa lahko na žalost že sedaj ocenimo, da na marsikaterem področju ne
izpolnjuje naših pričakovanj.
Tu imam v
mislih predvsem zdravstvo. Pred volitvami in po prevzemu krmila je sedanji
minister za zdravje Bešič Loredan obljubljal marsikaj, od boja proti korupciji,
izboljšanja stanja v javnem zdravstvu, vključno s krajšanjem čakalnih vrst itd.
A je kot kaže, vsaj zaenkrat, ostalo le pri obljubah. Podobno kot številnim
njegovim predhodnikom, še posebej zadnjim – Gantar, Janša, Poklukar – se mu
javni zdravstveni sistem dobesedno sesuva. Številni državljani še vedno nimajo
splošnega zdravnika, korupcija se zaenkrat ne zmanjšuje. Podobno velja za
čakalne vrste. Sedaj se mu je dogodila še tragedija v Celjski bolnišnici, tudi
tu se ni izkazal najbolj. Pri ukrepanju se je malo prenaglil.
Zaradi
dolgih čakalnih vrst se nekateri bolniki (tisti, ki si to lahko privoščijo)
odločajo za plačljive preglede in posege pri privatnikih. Drugi se zopet odločajo
za komercialna zavarovanja, ki naj bi jim prav tako omogočala hitrejši dostop
do specialistov. To pomeni, da morajo plačevati kar tri zavarovanja – osnovno, dodatno
in komercialno. Če jim še takrat ne uspe priti v razumnem roku na vrsto, pa se
odločijo še za četrto možnost - plačajo pač pregled pri privatniku. Moj sosed
namreč poleg osnovnega in dodatnega zdravstvenega zavarovanja plačuje še
članarino pri prvi zdravstveni asistenci, ko izčrpa njihove zdravstvene usluge,
se poda še k privatniku, ki mu uslugo drago zaračuna. Za tako skrb za svoje
zdravje pa moraš imeti precej pod palcem.
Seveda pa to
še ni vse. V javnost je prišla novica, da se bo v Ljubljani pričela graditi
zasebna bolnišnica, ki jo bosta financirali dve zavarovalnici, ki sta v
večinski državni lasti. To pomeni, da jo bomo financirali davkoplačevalci,
pretežno iz dobička, ki ga zavarovalnici ustvarjajo iz viška prispevkov
dodatnega zdravstvenega zavarovanja!? Ker bo v privatni lasti, bodo morali tisti,
ki se bodo zdravili v tej bolnišnici, kljub dolgoletnemu plačevanju zdravstvenega
zavarovanja, za zdravljenje plačevati. Zanimivo bo videti, kdo se bo tokrat na
nov inovativen način prilastil javna sredstva in kateri zdravniki se bodo »ogrebli«
za zelo dobro plačana delovna mesta) Sedanji minister na vprašanja medijev, kaj
misli o novi privatni bolnišnici, le molči. Nedavno je celo izjavil, da z
zadevo ni seznanjen. Čudimo se lahko tudi napovedim, da bo bolnišnica zgrajena
v 16 mesecih, medtem ko samo obnove javnih bolnišnic trajajo leta in leta.
Da bi bila
še ena bolnišnica v našem glavnem mestu še kako potrebna, se strinjamo vsi,
vendar je vse bolj jasno, kdo se bo lahko v njej zdravil nadstandardno. Ali
bomo imeli odslej dvojna zdravstvena sistema – za bogate in za rajo?
Ob vsem tem
se zdi, da ustvarjalci zdravstvene politike pozabljajo na temeljno pravico
vsakega državljana. To je dostop do zdravnika, ki ga potrebuje, ko zboli. Dosegli
smo namreč tako raven družbenega blagostanja, ko je ta pravica povsem
uresničljiva.
Da se
prejšnja vlada ni zmenila za 131.000 ljudi, ki so ostali brez osebnega
zdravnika, me ni presenečalo. Niti, da vladajočim ni bilo mar, da starejši, ki
so najpogosteje med bolniki, zaman kličejo v ambulante, kjer telefoni zvonijo v
prazno, odgovorni pa jim ponujajo net in aplikacije, prek katerih lahko vzpostavijo
stike s svojim zdravnikom, ča ga sploh še imajo. Kaže, da so tudi pod sedanjo
vlado časi, ko so bolniki s svojimi težavami lahko potrkali na vrata ordinacij
in zdravnikom zaupali svoje zdravstvene probleme, očitno mimo. Ordinacije
splošnih zdravnikov ostajajo prazne, kot v času kovida. Zdravniki pa se
pritožujejo, da so slabo plačani in želijo izstopiti iz skupnega državnega plačilnega
sistema. Izkoriščanje človeške stiske za svojo korist je za mene nesprejemljivo
in pokvarjeno.
Na žalost pa
imamo v Sloveniji poleg vseh naštetih problemov v zdravstvu še Kuštrina! S sindikatom
Fides, ki ga obvladuje, stavka le takrat, ko Slovenskega pacienta ni na oblasti
– kot je npr. v času Cerarjeve in Šarčeve vlade. Zadnje dve leti ga seveda ni
bilo zaznati. Tako predvidljiva manipulacija svojih kolegov, ki bi seveda
želeli čim višje plačilo za svoje delo, je milo rečeno, neokusna pomoč Slovenskemu
pacientu pri rušenju trenutne vlade.
Minister Bešič
Loredan pa še vedno (čeprav delo ministra za zdravje zahteva celega človeka) del
svojega delovnega časa porabi za delo v privatni praksi. Ali mu je za zaupati,
da se bo boril za izboljšanje stanja v javnem zdravstvu, ki je dostopno vsem,
tudi revnim?
Odgovor je
na dlani!
Zaskrbljeni
državljan 1
Komentarji
Objavite komentar