SLOVENSKA RKC tretjič
SLOVENSKA RKC tretjič
V tem blogu sem že nekajkrat pisal o
slovenski rimsko katoliški cerkvi. Še posebej takrat, ko se je neposredno ali
posredno vmešavala in posegala v dogajanja v naši družbi za kar, tudi po
pravilih evangelija, nima nobene moralne pravice.
Njen formalni status v naši družbi dosledno
opredeljuje 7. člen naše ustave, ki ločuje cerkev od države in ji striktno
prepoveduje vtikanje v posvetne zadeve, med drugim tudi v politično in
pridobitniško dejavnost, kar sicer redno počne. Se pa cerkev, vsaj katoliška, že
tradicionalno ne meni kaj dosti za določila naše ustave. Ko gre za njene
koristi, se obnaša kot da njena vloga ni ustavno opredeljena. Vede se kot eksteritorialna
organizacija, ki je podrejena Vatikanu ter posledično vatikanskim pravilom in kanonskemu
pravu. Za svoja dejanja v Sloveniji le redko odgovarja, tako tudi posebnih posledic,
predvsem finančnih, ne občuti. To velja še posebej za obdobja, ko je na oblasti
njena tradicionalna zaveznica - desnica.
Slovenska RKC danes spada med najbolj okorele
katoliške državne organizacije, saj že od Rodetovega časa v njenem vodstvu
prevladujejo tradicionalistične in konservativne sile. Zato ne uspe slediti
času in svojih dogem ni sposobna uspešno prilagajati sodobnim razmeram. To je
tudi osnovni razlog, da je kmalu prišla pod udar novega naprednejšega in bolj
liberalističnega vala v Svetem sedežu, ki ga je, odkar je zasedel svoj vatikanski
prestol, pričel uvajati novi papež. Posledično so bili tudi vodilni slovenski škofi
že večkrat klicani na zagovor v Sveti sedež. Na zadnji avdienci pa so se morali
pred svetim očetom zagovarjati za svoja dejanja, celo brez metropolita
ljubljanske škofije Zoreta, ki očitno njegove milosti več ne uživa.
Novo vatikansko vodstvo slovenski
cerkvi zameri predvsem tri »obsojanja vredne grehe«, ki po njegovih ocenah, prav
nič ne pritičejo krščanski morali. Še posebej pa obsojajo dejstvo, da slovensko
cerkveno vodstvo teh svojih dejanj ne obžaluje, da jih noče popravljati in da
jih je poskušalo celo prikrivati. Na kratko gre za:
1. Nepregledne finance ljubljanske in
mariborske nadškofije in njenih zgubarskih gospodarskih družb (Zvon 1 in 2,
T-2), ki so v času debelih krav poslovale s sumljivimi naložbami, s katerimi so
si nekaj časa ustvarjale velike profite. Ko pa je nastopila gospodarska
recesija, so njihovi riskantni in sporni posli propadli ter povzročili velike
izgube, ki so osiromašile slovensko cerkev. Se pa je cerkev takrat, zahvaljujoč
svojim političnim desničarskim podpornikom v Sloveniji, ponovno izvlekla brez
večjih prask. Dolgov namreč ni poravnala niti slovenska RKC niti Vatikan. »Bančno
luknjo« z izvedbo finančne sanacije bank, smo morali zapolniti mi, slovenski davkoplačevalci.
No, s prihodom novega papeža so se v Vatikanu stvari nekoliko spremenile in
slovenska cerkev je morala nadrejenim v Rimu razgaliti svoje »finančne rabote« in
jih priznati. Ali bo za svoje grehe dobila odpustek pri Frančišku, ne vemo, jasno
je le, da nam zapravljenih sredstev ne bo vrnila nikoli;
2. Slovenska cerkev ne kaže pripravljenosti
za resno in iskreno soočanje s spolnimi zlorabami svojih duhovnikov. Hudodelstva
klera po svetu se odkrivajo, v Sloveniji to načeloma ostaja za cerkvenimi
zidovi. Le tu pa tam pride v javnost kakšna njihova zloraba. Zato so se tudi
pri nas oglasili od cerkvenih gospodov zlorabljeni in pričeli pripovedovati in razkrivati
njihova hudodelstva. Civilna iniciativa, v kateri so sodelovali tudi nekateri
predstavniki cerkve, je zato ustanovila gibanje Dovolj.je. Gibanje je pričelo
javno pozivati cerkev, da naj že enkrat prične izvajati Vatikanska navodila, saj
je že skrajni čas, da se končno razišče in obelodani cerkvena hudodelstva,
storilce pa prijavi organom pregona. Cerkev je sicer obljubila, da bo v ta
namen ustanovila neodvisno komisijo, gre pa zaenkrat le za obljubo, s figo v
žepu. Zato namerava Vatikan poslati v Slovenijo svoje opazovalce, ki naj bi nadzirali
delo komisije in prisilili slovensko katoliško vodstvo, da pospeši začetek njenega
dela. To je bil tudi glavni razlog, da so marca letos imenovali mladega »neomadeževanega« novomeškega
škofa Andreja Sajeta na mesto predsednika Slovenske škofovske konference - z
namenom, da »počisti nesnago starih okostnjakov, ki so padli iz omar
ljubljanske nadškofije«.
3. Vatikan je tudi že opozoril slovensko
cerkev, da ne bo več toleriral dvojnega življenja nekaterih njenih cerkvenih
dostojanstvenikov, s katerim krnijo ugled cerkve in njenega poslanstva. To
opozorilo velja tistim, ki ne spoštujejo celibata, ne Božjih zapovedi glede nečistovanja
in ki so lahko zaradi svojih spolnih nagnjenj predmet zgražanja javnosti in
celo izsiljevanj.
V slovenski katoliški cerkvi pa na žalost
še vedno prevladujejo sile, ki bodo uporabile vso svojo moč in vpliv, da
preprečijo kakršnekoli spremembe ali razkritja dolgoletnih anomalij. Zaradi
tega bodo na udaru vsi tisti duhovniki, ki bi ubogali papeža in bi na ta način
pričeli »ogrožati« status quo v slovenski katoliški cerkvi. Seveda imajo te
sile veliko podporo tudi v konservativnih krogih v Vatikanu, ki si prizadevajo,
da se na vsak način čim prej znebijo sedanjega, za njih preveč naprednega in
revolucionarnega papeža.
No, pred nekaj dnevi je tudi »udarila« vest v italijanskih medijih, da se je jezuit in slikar pater Rupnik, ki je naše gore list, znašel v vatikanski preiskavi zaradi zlorabe redovnic. To je tisti slovenski duhovnik in priznani umetnik, ki je za svoja umetniška dela prejel številna priznanja. Med drugim ga je leta 2002 odlikoval s častnim znakom svobode Republike Slovenije takratni predsednik Milan Kučan, dve leti pred tem pa je prejel tudi Prešernovo nagrado za mozaik v papeški kapeli Odrešenikove matere v Apostolski palači v Vatikanu.
Ob tem želim spomniti na jasnovidnost
naše pesnice Svetlane Makarovič, ki leta 2000 ni želela sprejeti Prešernove
nagrade v družbi z njim. Moram priznati, da jo odslej še bolj cenim, ne le kot
pesnico ampak tudi kot načelnega in pokončnega človeka.
Zaskrbljeni državljan 1
Komentarji
Objavite komentar