V SLOVENIJI RES NI NIKDAR DOLGČAS /2/
V SLOVENIJI RES NI NIKDAR DOLGČAS /2/
V prejšnjem prispevku sem zapisal, da
nam v Sloveniji ne more biti nikdar dolgčas. Neprestano se nekaj dogaja,
najpogosteje kaj takega, kar nam ne more biti preveč všeč.
Pretekli teden pa je pestra dogajanja
v Golobovi vladi zasenčila 23-letna aktivistka Sara Štiglic. S somišljenicami
je namreč odstranjevala zastavice, ki so jih v »spomin na nerojene otroke« na
Kongresnem trgu v Ljubljani v zelenico zapičile članice civilne iniciative
Pohod za življenje, kar je dodobra razburkalo našo družbeno politično sceno. Izzvalo
je tudi reakcijo predsednice Pirc Musarjeve, ki je Saro Štiglic izključila iz svojega
mladinskega posvetovalnega odbora.
Svojo odločitev je javno obrazložila s
pojasnilom, da je od članov mladinskega posvetovalnega organa pričakovala, da
bodo »skupaj z njo skrbeli za kulturi dialog«. Tokratno početje gdč. Štiglic pa
je bilo po njeni oceni neprimerno. Zato je bili prisiljena, čeprav je sicer
velika zagovornica pravice do splava, ustrezno ukrepati.
»Tudi ljudem, ki imajo drugačno
mnenje, je treba pustiti prostor, da povedo svoje argumente, da protestirajo,
prepričujejo. A ta pravica mora biti tudi nedotakljiva tudi zanje. Če nekdo
organizira nek shod, se mi zdi nedostojno, da se vanj posega na način, ki
prinaša konflikt.« je dejala.
Največja težava pa ni v tem, da je
Pirc Musarjeva po hitrem postopku odslovila gdč. Štiglic, ki sicer pred njo ni
nikoli skrivala, da je aktivistka in borka za ženske pravice. Najbolj
problematično je, da predsednica republike ni najprej obsodila neprimernega
načina izražanja mnenja članic Pohoda za življenje, ki že osem let ženske, ki
so večinoma v stiski, napadajo in žalijo z »morilkami nerojenih otrok«. Pirc
Musarjeva je s tem svojim dejanjem celo legitimirala posege enih v pravice,
celo v telesa drugih.
Hkrati je to storila javno, na način,
ki pravzaprav pomeni največjo reklamo Pohodu za življenje. Zadevo bi lahko
rešila elegantneje in bolj tiho, s pogovorom, pa na žalost ni. Tako pa je z
gesto, s katero je želela pokazati odločnost, dala največje darilo nasprotnikom
pravice do splava ter je javno razpravo o tem vprašanju spet potegnila na plan.
Vprašanje, ki že davno ni več tema v naprednih evropskih državah, je
povzdignila v prvovrstno politično temo. Ortodoksnim zagovornikom in nasprotnikom
pravice do splava, je namreč za nekaj dni omogočila najudarnejše termine
informativnih oddaj in prve strani časnikov. Pahor je bil vsaj tiho!
In kako se je pričelo »širjenje
sporočila ljubezni«?
Pred osmimi leti so obiskovalke
ljubljanskega ginekološke klinike pričele opažati, da se na pločniku pred
kliniko zbira manjša skupina ljudi. Mirno so molili in v rokah držali plakate s
podobami nerojenih otrok. Sčasoma so postali skorajda reden pojav, postajali so
pred kliniko tudi po 40 dni zapored. V kapelici UKC Ljubljana so želeli
organizirati mašo za »nerojene otroke po umetni prekinitvi nosečnosti«.
Govorili so, »da širijo ljubezen«, v resnici pa je šlo za psihično nasilje nad
ženskami, ki so se odločale za umetno prekinitev nosečnosti. Šlo je za javni
pritisk nanje, za zbujanje slabe vesti, za poglabljanje njihovih stisk.
Predvsem pa je šlo za politizacijo pravice do splava, ki so jo želi rimsko
katoliška cerkev in ortodoksna politična desnica ponovno aktualizirati. In to
leta 2023!
Seveda pa je »ozaveščanje« žensk, da z
umetno prekinitvijo nosečnosti »ubijajo svoje še ne rojene otroke« le majhen del
agresivnega nastopanja cerkve, ki v Sloveniji v zadnjem času pridobiva na zagonu.
S tem, da se je v kresanje mnenj o abortusu precej ponesrečeno vključila tudi
predsednica države, je le prilila olje na ogenj in spodbudila agresivne
krščanske aktivistke, k »nadaljnjim akcijam«.
Tako smo bili v petek, ko se je
prebujal dan, priča, prvič v Sloveniji, javni molitvi (zopet na ljubljanskem
Kongresnem trgu). Okoli 200 mladih vernikov je klečaje zmolilo rožni venec za
uspešno študijsko leto, za domovino in še posebej za vero slovenske mladine!?
Nekatere
je presenetil poudarek v vabilih, da so bili na molitev še posebej povabljeni
moški. »Povabljeni so vsi,« je povedal
glavni organizator Ceglar, (ki je ob razlagi citiral Pavlovo pismo Efežanom),
»smo pa možje poklicani, da smo duhovni
voditelji skupnosti. Duhovniki v župnijah, očetje v svojih družinah in lokalni
skupnosti. Moški smo primarno poklicani, da oznanjamo Kristusa in ljudi
pritegnemo k njemu. Glavni cilj kristjanov je zveličanje duš. Če hočemo, da ljudje kaj
slišijo od nas, moramo na ulice«.
Napovedal
je tudi, da se bodo odslej tovrstne molitve »dogajale
na mesečni ravni«. Naslednjega datuma organizatorji še niso dokončno
potrdili, a kot pravijo, bo to najverjetneje drugi petek vsakega meseca, ob
6.30.
Pri tem se nam postavljata dve zelo
resni vprašanji. Ali res zapadamo v obdobje, ko nas bodo nenehno javno »napadali«
ortodoksni verniki, po vzoru Poljske in Hrvaške? In ali imajo pripadniki
verskih skupnosti pravico do javnih molitev na najbolj obljudenih mestih in ali
s tem ne posegajo v pravice drugih slovenskih državljanov, ki tega uličnega posiljevanja
ne odobravamo?
Vera je intimno prepričanje vsakega
posameznika, zato naj molitev ostane v cerkvah in doma. Javno izražanje
pripadnosti krščanskemu nauku pa je kršenje človekovih pravic drugače mislečih,
gospa predsednica!
Zaskrbljeni državljan 1
Komentarji
Objavite komentar